Recenze CD Slippery When Wet

Počátkem roku se kapela rozhodla po dvou ne zcela vydařených albech změnit radikálně svůj styl. Na pomoc byl proto přizván mimo jiné i uznávaný skladatel Desmond Child, pročež mohlo započít nahrávání nového materiálu. Asi ani samotní členové skupiny v té době netušili, jak správné rozhodnutí to bylo.

Desku uvádí impozantní klávesové intro, které pozvolna přejde v těžkotonážní Let It Rock. Ač píseň patří spíše k tomu slabšímu na desce, přesto svou kvalitou předčí jakoukoliv skladbu z jejich předchozího studiového počinu. Již z ní je patrný značný posun vpřed. Jakmile utichnou její tóny, stačí aby se z reproduktorů ozvalo Jonovo zakřičení: „Shot through the heart and you´re to blame, You Give Love A Bad Name,“ a je více než jasné: tohle je obrovský hit! Skladba, která ukazuje nový rozměr jejich hudby, je v každém detailu úžasně propracována. Vše do sebe tak nějak s naprostou samozřejmostí zapadá.

Text se opatrně zaobírá faktem, že nejen muži dokáží být v citech a lásce značně sobečtí. Jeden ze dvou největších hitů v historii kapely. Na ten druhý nemusíte zase tak dlouho čekat, neb je jím následující Livin´ On A Prayer. Skladba neskutečných rozměrů, snad ještě vyšperkovanější než ta předchozí. Již její nástup dává tušit, že se jedná o něco zcela mimořádného. Zřejmě nejlepší rockový song druhé poloviny osmdesátých let, který svou hloubkou a rozmanitostí jistě předčí i takové fláky jako je třeba Final Countdown od Europe.

Z rozhoupaných výšin vás shodí následující nekompromisní Social Disease. Kapela si v ní nebere servítky jak v textu, tak v hudbě. Důkaz, že skupina ještě nezapomněla hrát tvrdý rock. Narazte si klobouky do čela, zastrčte kvéry, přichází Wanted Dead Or Alive. Skladba s nezaměnitelnou atmosférou a nezapomenutelně zahranými akordy na akustickou kytaru. Píseň, kterou by si jistě pozpěvovala řada hnanců na divokém západě, jen podtrhuje kvalitu alba.

Tři nejslavnější hity z jejich celé diskografie na jedné straně desky? Která jiná kapely se může něčím takovým pochlubit?! Druhou část otevírá strhující Raise Your Hands, jenž vás přinutí sešlápnout pedál, pakliže ji posloucháte třeba při jízdě v autě. Následuje Without Love. Bez lásky se nedá žít, to vědí všichni, přesto kapela toto téma zpracovává namísto utahané balady překvapivě svižným songem. O lásce, ovšem trochu jinak, vypráví i píseň I´d Die For You. Další z řady nadupaných rockových pecek. Nejsmutnější záležitostí na albu je balada Never Say Goodbye. Již z názvu je patrné téma, kterým se píseň zaobírá. Umně provedený ploužák. Smutně končit by se nemělo, proto desku uzavře impulsivní Wild In The Streets.

Tohle album je rozhodně trefa do černého! Nový producentský tým, angažovaný skladatel D.Child a především probuzení autorské dvojice Sambora – Jon Bon Jovi, má za následek jedno z nejlepších alb rockové historie, které posunulo skupinu do pozice opravdových hvězd. Teď už je jen na ní, zda-li se jí podaří na výsluní vydržet, ale již s předstihem se dá říci, že asi jen stěží natočí podobnou desku s tak velkým množstvím „nesmrtelných“ písní. Tohle je rocková klasika!

Jan Veselý