LIVE 2003-05-28, Rakousko, Vídeň #4

Ahoj lidičky,

i já jsem se rozhodla napsat něco málo o koncertu BJ 28.05.2003 ve Vídni i když většina už tu byla řečena. Vyjelo nás pět asi v 10,30 z Kolína, cestou jsme měli na střídačku buď žízeň nebo hlad, takže jsme docela často zastavovali. Na místo jsme dorazili kolem třetí hodiny celkem v pohodě na to, že jsme se zapomněli vůbec podívat, kde se Ernst Happel Stadion nachází, ale jedna paní nás okamžitě nasměrovala a už jsme ho viděli. Parkovali jsme přímo u stadiónu, tou dobou bylo parkoviště ještě poloprázdné. Dali jsme opět menší svačinku.:o) A potom už vyrazili ke stadiónu, tady jsme prošli stánky s různými tričky a věcmi BON JOVI a koupili ještě zmrzku. Měli jsme lístky na stání, takže jsme se zařadili mezi lidi, kteří už čekali na vstup na "Rasen", zatím jich tam bylo jen pár, to už byly skoro čtyři hodiny, čekala jsem, že jich tu bude víc.Takže naše šance na dobré místo se tímto velmi zvětšila. Zhruba v 17,30 začali pouštět dovnitř, ti co měli 1,5 l PET láhve je museli vyhodit a nám malé nechali. Jakmile nám utrhli lístek, tak kamarád řekl a teď běžíme k pódiu a běželi jsme i přesto, že rakouští pořadatelé křičeli "nicht laufen" a pak mě srdce zaplesalo, když jsem uviděla jaké máme krásné místo, zhruba 25 m od pódia, tak 4.řada uprostřed od zábradlí, které bylo za vyhrazeným stáním pro členy FC, tak o tom se mi ani nesnilo, pak už jsme jen čekali a stáli vzhledem k tomu, že jsme si hned nesedli na zem, pak už nebylo kam, protože tady životního prostoru moc nebylo.

Předkapela LIVE začala téměř na čas a některé písničky byly podobné BJ. Sklidila spíše menší ovace, protože myslím, že všichni už byli natěšení na BON JOVI, takže svůj potlesk nijak neprodlužovali. Při skupině LIVE bylo ještě na tribunách mnoho prázdných míst, ale při BON JOVI už prázdné místečko vidět nebylo, moje odhady jsou alespoň 40000 lidí a nejen díky tomu byla atmosféra koncertu absolutně skvělá.

Hned první písničkou Bounce BON JOVI okamžitě rozproudili celý dav a pak už to jelo, Jon nejenže krásně zpíval, ještě nám zatančil a různě komunikoval s fanoušky, kteří byli přímo u pódia a samozřejmě i s námi do dáli. Byla sranda sledovat fanynky z FC, které se dostaly ze stran přímo na pódium, když k nim Jon přišel a podával jim ruku, jak z toho byly úplně v transu, jedna dokonce nelenila a hned si sáhla Jonovi i do rozkroku, ten rychle uskočil, ale smál se tomu.:o) SETLIST už byl v ostatních recenzích napsán, tak snad jen, že nás potěšilo, že bylo hráno i plno starých hitovek, takže jsme se vyřádili. Nutno dodat, že vlastně všechny písničky stadión zpíval s BON JOVI. Na obřím pódiu bylo zavěšeno 6 obrazovek, které se různě pohybovaly nahoru a dolu, buď byl na každé z nich jiný záběr někoho ze skupiny nebo klipu nebo se spojily v jednu velkou obrazovku.

Na závěr koncertu bylo několik přídavků a pak už to vypadalo, že je definitivně konec. Ale fanoušci se nevzdávali a skandovali dál "Zugabe" a potom se BON JOVI objevili znovu, chvíli se radili a opět rozezpívali celý stadión a nakonec ... THESE DAYS, no prostě paráda, na závěr řekl Jon, že jsme skvělé publikum, že by rád zpíval dál, ale že musí už končit, pak ukázal, jak se mu podlamují nohy a k tomu přidal jeden z dalších jeho krásných úsměvů.:o) A potom už byl fakt konec, na obrazovce za pódiem se objevily klipy s rozhovory s jednotlivými členy BON JOVI. A lidi se pomalu dali do pohybu směr ven ze stadiónu. Co dodat závěrem, snad jen to, že tento koncert byl pro mne naprosto nezapomenutelný zážitek a všem doporučuji zažít atmosféru koncertu BON JOVI, protože to je pro jejich fanouška absolutně největší odměna - prostě bomba.:o)

Markéta