100.000.000 Bon Jovi fanoušků se nemůže mýlit (11.12.2014)

Rok po vydání výběrového alba This Left Feels Right a po vydání DVD disku stejného jména z kraje roku 2004 přišlo bilanční album, které nemělo u Bon Jovi obdoby, až do teď. Jako oslavu 20. let trvání skupiny Bon Jovi, vychází BOX-SETobsahující 4 CD disky a 1 DVD disk. Box-set vyšel 22. listopadu roku 2004 a na jeho obsah se zaměříme v této exkluzivní recenzi.

Box-set nese výše uvedené jméno - 100.000.000 Bon Jovi Fans Can´t Be Wrong.... Volně přeloženo jako 100.000.000 fanoušků Bon Jovi se nemůže mýlit .... Box-set není sbírkou již jednou vydaných nahrávek, ale naopak se v box-setu nacházejí nahrávky s kterými se posluchači ve větší míře nemohli setkat.

Celkem box-set obsahuje 50 nahrávek z let 1985 až 2003, tedy téměř z celého období trvání skupiny Bon Jovi. Běžná příprava nového alba Bon Jovi spočívá v napsání 20 - 30 skladeb, z kterých je později vybráno 12-15 skladeb na album. Právě zbytek skladeb, které se "nevešly" do řádných alb tvoří obsah tohoto kompletu. Ale ne tak docela. V box-setu se nachází 12 raritních skladeb, se kterými jsme se mohli setkat jako bonusy na singlech, albech nebo soundtrackách k filmu.

Zbylých 38 skladeb jsou tedy čistě nové nahrávky, které ještě nikde nevyšly. Nahrávky, které se zvukově a textově lišily a nezapadaly do konceptu dané studiové desky. Bon Jovi se tedy rozhodly, že tyto písně uvolní v podobě tohoto box-setu, jako dárek k 20. letům skupiny. Dle mého názoru to byla vynikající myšlenka, protože vydání své diskografie by pro současné fanoušky Bon Jovi nebylo nic nového. Tímto způsobem je box-set určen nejen pro široké spektrum posluchačů, ale zejména pro skalní fanoušky, kterým nesmí chybět žádná nahrávka od Bon Jovi.

Nedají se zmínit veškeré skladby které box-set obsahuje, ale jmenuju jen některé. V box-setu nalezneme dema písní Someday I´ll Be Saturday Night a Always. Obě dvě se proti nahrávkám na Crossroad dost liší. Textově i po zvukové stránce. Zejména u Saturday Night je zcela odlišný začátek písně.

V box-setu se také setkáváme s písněmi Last Man Standing a Thief Of Hearts, které měly být součástí desky This Left Feels Right, ale nakonec byly až v živé podobě na DVD. Box-set obsahuje od pomalých skladeb a balad, které jsou pro Bon Jovi typické, až po velmi rychlé písně. Namátkou úvodní Why Aren´t You Dead?, Taking It Back a spousta dalších. Z balad třeba zaujme závěrečná Nobody´s Hero.

Těchto skvělých 50 písní není chronologicky srovnáno podle data, kdy nahrávka vznikla, ale skupina si dala záležet s pořadím jednotlivých písní na disku, tak aby navozovaly pocit, že se jedná o 4 jednotlivá alba. Každé CD trvá kolem 50 minut, takže je to pořádná porce nové hudby :-) Bonusový DVD disk obsahuje hodinu nových, exkluzivních rozhovorů a záběrů, fotogalerii a i skryté 4 video bonusy. Najdete je? :-) Posledním bonusem je demo písně Living on A Prayer na konci 4 CD. Demo této písně neobsahuje charakteristický TalkBox Richieho Sambory! Výborná rarita.

Na níže uvedeném obrázku vidíte obsah jednotlivých CDček a bonusového DVD. Dalším bonusem je 64 stránkový booklet, který obsahuje nikdy nepublikované obrázky a příspěvky od fanoušků z celého světa. Fanoušci zasílali své příspěvky do bookletu a ty nejlepší byly vybrány. Příkladem můžou být příspěvky od české fanynky a slovenských fanoušků, též návštěvníků webu bonjovi.cz.

A vyplatí se box-set koupit? Myslím že lepší dárek nemohli Bon Jovi k těmto vánocům připravit, takže zda si box-set koupíte, záleží jen na Vás. Stojí ale za to! Nenechte si ujít hlasové projevy jednotlivých členů, každý tam má totiž po jedné skladbě. Samozřejmě Jon má ten zbytek :-)