Live At Madison Square Garden (26.11.2009)

Po nedávném vydání nové řadové desky The Circle si skupina Bon Jovi připravila pro své fanoušky další novinku. A tím není nic jiného než skoro rok a půl avizovaný záznam posledního koncertu v Madison Square Garden. Z původního záměru vydat obě noci, tedy koncerty ze 14. a 15. 7. 2008, nakonec sešlo a diváci mají možnost na nosiči vidět mix obou nocí, který se "uměle" tváří jako koncert finální, tedy koncert z 15. 7. 2008.

Setlist nového DVD je vůbec zajímavý. Kámen nezůstal na kameni a pokud by byl porovnán setlist z první noci a setlist z druhé noci, tak by se člověk divil, proč jsou některé písně přeházené. Nicméně při vlastním promítání na to zapomenete a nebudete to vnímat. Střih se opravdu povedl a jedna píseň střídá druhou. Není poznat, že je zařazena řada písní z první noci do druhé. Koncert působí kompaktně.

Prvním s čím se na DVD setkáte, je menu disku. Na první pohled by mohl být člověk zaskočen, zda nedal do mechaniky bonusové DVD z desky The Circle. Proč? Protože se tvůrci neobtěžovali přijít s ničím novým a použili úplně stejné menu jako je u dokumentu When We Were Beautiful. Můžete posoudit sami, dle nedávno přidané fotogalerie japonské edice The Circle, kterou naleznete ve facebookovém profilu tohoto webu www.facebook.com/bonjovi.cz. Původní záměr vydat tedy dokument jako druhý disk u koncertu se nabízí, že je to ten důvod, proč tomu tak je. A to proto, že Live At Madison Square Garden vychází kromě právě recenzovaného DVD i na Blu-Ray disku. Ten jako jediný bonus navíc oproti DVD obsahuje právě dokument When We Were Beautiful, logicky ve vysokém rozlišení obrazu tak jako samotný koncert.

Když už píši o bonusu, tak je nutné vrátit se k základnímu setlistu koncertu. To proto, že disk obsahuje i bonusovou část, kde se skrývají tři bonusové písně. A to skladby You Give Love A Bad Name, Runaway a Bed Of Roses. Proč nejsou v základním setlistu koncertu? Tato otázka jistě vrtá v hlavně nejednoho čtenáře. Odpověď je ale celkem jasná. Tyto písně byly vystřiženy, protože buď navazovaly plynule na jinou píseň, která nebyla použita a nešlo to tedy tak snadno sestřihat, a nebo jako u Bed Of Roses byl problém, že frontman kapely Jon Bon Jovi zpíval tuto píseň mimo hlavní pódium, kdy se v závěru vrátil zpět ke kapele a úplně stejný postup byl učiněn i během písně Blood On Blood. Tudíž působilo by velmi divně, že je tam stejná scéna 2x. Proto je nakonec Bed Of Roses jen mezi bonusy.

A co samotný koncert? Stojí za to? Dle mého názoru určitě. Celá kapela je ve výborné formě, tak jako byla na evropské části turné. Kytarista Richie Sambora střihá jedno sólo za druhým, Tico Torres je skvělý na bubnech a David Bryan sekunduje celé kapele neustále velmi dobře na klávesách. K vrcholným písním DVD jistě patří legendární hity, kterých je celé DVD plné, ale i řada raritních písní, které si našly cestu zpět právě během Lost Highway Tour. Zejména Living In Sin se skvělým závěrečným medley Chapel Of Love, tak také ohromná píseň Dry County, Richiem zpívané I´ll Be There For You, úžasná cover Hallelujah, kterou autor písně Leonard Cohen hodnotí jako nejlepší interpretaci své písně od jiného interpreta. A takto bych mohl vyjmenovat všechny písně, ale to proto, že tohle DVD je sbírka téměř všech nejlepších hitů. Disk působí s nadsázkou dojmem The Best Of Bon Jovi Live ;-)

Zkrátka pokud si chcete zavzpomínat na předešlé turné a zároveň nažhavit se na turné nové, je toto DVD či Blu-ray disk to pravé pro Vás. Ve skvělém 5.1 mixu či klasickém stereu si přijdete opravdu na své, obraz NTSC 16:9 sekunduje zvuku více jak dobře. Tenhle záznam se povedl, ačkoliv nejeden fanoušek by "nabušil" disk do posledního bitu. Proč DVD nemá žádné bonusy v podobě raritních písní z Evropy nebo nějaký rozhovor? Proč nemá třeba všechny videoklipy k desce Lost Highway? Těch otázek by byla řada, ale vždy by bylo co zlepšovat a udělat jinak a lépe, ale i tak hodnotím DVD jako velmi povedené.