Recenze Aftermath Of The Lowdown (17.9.2012)

Na novou desku Richieho Sambory jsme čekali opravdu dlouho a to celých 14 let, před kterými vyšla doteď poslední, druhá, sólová deska - Undiscovered Soul. Ta přišla po sedmi letech od prvotiny Stranger In This Town. Takže rozestup byl v podstatě dvojnásobný oproti času mezi prvními deskami. Ale nechejme stranou dobu, po kterou byli fanoušci tohoto kytaristy kapely Bon Jovi v očekávání třetí desky. Deska je už tady!

Nová deska nese název Aftermath Of The Lowdown a přináší celkem 11 skladeb. Na albu Richie pracoval společně s rockery - Lukem Ebbinem, Aaronem Sterlingem, Curtem Schneiderem, Rusty Andersonem či Mattem Rollingsem. První jmenovaný, Luke Ebbin, se společně s Richiem ujal i produkce samotného alba. Pro vydání bylo zvoleno nezávislé vydavatelství Dangebird Records, které zaručovalo, že album si bude Richie moci natočit opravdu po svém.

A na desce je to znát. Album obsahuje řadu jamování a delších kytarových sól, které v poslední době z řadových desek kapely Bon Jovi musely jít trošku do pozadí, nebyl pro to „prostor“. Při poslechu bude řada fanoušků kapely překvapena i samotným hlasem Richieho, který je v některých skladbách k nepoznání. Po prvním poslechu jsem v desce slyšel prvky Coldplay, Nickelbacku, Foo Figters či Lennyho Kravitze. Tyhle všechny jsem si postupně vybavoval, když jsem vstřebával jednotlivé písně napoprvé.

Desku otvírá píseň Burn That Candle Down, ve kterém naleznete nejen pěknou kytaru, ale i trochu toho zmíněného jamování. Druhou písní je pilotní singl Every Road Leads Home To You, který byl toho času i na oficiálním webu richiesambora.com ke stažení zdarma. Text písně je velmi povedený a i po hudební stránce dokáže oslovit.

Třetí píseň Taking a Chance On The Wind se nese v tempu předešlé skladby, oproti tomu Nowadays přináší velký kus nového moderního zvuku. Tahle píseň se povedla. Weathering The Storm patří mezi hodně povedené balady, ale třeba s takovou Sugar Daddy bude mít většina fanoušků problém Richieho vůbec poznat, ale je to opravdu on. Hodně zkreslený hlas, ale super.

I'll Always Walk Beside You a Seven Years Gone je dvojice následujících pomalých písní. Zejména druhou zmíněnou bych se nebál označit za nejlepší baladu celého alba. Velká epická píseň.

Tvrději řezaná Learning How To Fly With A Broken Wing je následovaná baladou You Can Only Get So High, která je pro mě jednou z nejlepších z celého alba. Té písni nechybí k dokonalosti téměř nic.

Album uzavírá nejkratší píseň alba - World, která svým beatlesáckým stylem umocňuje pocit z celkové atmosféry desky. Takhle má sólová deska jednoho z nejlepších kytaristů vypadat. Na desce není nic, co by se mi nelíbilo. Působí kompaktním dojmem a rád si ji poslechnu od počátku do konce, bez přeskočení jediné písně.

Co se týká ještě obsahu desky. Deska vychází celosvětově se zmíněným obsahem, jedinou výjimkou je japonská edice, která obsahuje navíc píseň Backseat Driver, která je vklíněna mezi písně You Can Only Get So High a World. Píseň Backseat Driver je také bonusovou písní pro iTunes, včetně ČR. Tahle rocková pecka by si zasloužila celosvětové zařazení na fyzickou desku, je skvělá, ale bohužel. Buď japonská verze nebo koupit deluxe verzi na iTunes. Obdobně by to šlo říci i o baladě Forgiveness Street, která své místo na desce nenašla a zůstane zatím jen uniklou písní z průběhu natáčení desky. Celá deska byla totiž pirátsky uveřejněna v červnu 2012 někým z produkce tohoto alba a tím byl duch očekávání nové desky velmi narušen a v podstatě kdo chtěl, mohl mít album již několik měsíců před samotným vydáním a to v nejbohatší edici, která se ani neprodává. Smutné.

To nic ale nemění na tom, že nyní je již v prodeji oficiálně nové album Aftermath Of The Lowdown jak v podobě fyzického CD v mezinárodní či japonské edici, tak i v dnešní době populárním elektronickém formátu na iTunes. Další informace o nové desce se dozvíte na profilové stránce alba v diskografii na tomto webu. Už jste album slyšeli? Co na něj říkáte? Diskuse pod tímto článkem čeká na Váš názor. KTF