Mega recenze pražského koncertu Bon Jovi 24.6.2013 (7.9.2013)

Právě jste si otevřeli speciální webovou prezentaci, která je součástí serveru BonJovi.CZ. Ta bude sloužit jako pamětní místo k příležitosti 2. koncertu rockové kapely Bon Jovi v České republice.

Tento koncert se odehrál v pondělí 24. 6. 2013 od 19 hodin v pražské Synot Tip Aréně, tedy stánku fotbalového klubu Slávia Praha. Jaký koncert byl, můžete posoudit v jednotlivých částech tohoto článku. Naleznete zde fotografie z koncertu, včetně raritních a zákulisních, které byly pořízeny návštěvníky koncertu. Pokud by Vás zajímaly informace o ceně vstupenek, plánek stadionu, jak byl rozdělen do sekcí, tak to vše tu rovněž naleznete.

Samozřejmým obsahem mega článku o koncertu je také setlist, abyste si mohli připomenout, co nám kapela Bon Jovi zahrála a také co mohla zahrát. Více než slova ale jistě vzpomínku přiblíží upoutávka koncertu a především kompletní záznam koncertu na youtube, který Vás dozajista svojí atmosférou vtáhne na místo dění. Závěrem pak pomůže pro dokreslení vzpomínky i video z odletu kapely na další koncert turné.

Pokud by to bylo stále málo, tak jsou v poslední části připraveny scany z časopisů a novin, které o pražském koncertě psaly. Pro prodloužení čtení o tomto hudebním svátku můžou také posloužit odkazy na hudební a zpravodajské servery s recenzemi pražského koncertu Bon Jovi.

recenze pražského koncertu

Při každém oznámení turné kapely Bon Jovi od roku 1993 jsem čekal, kdy se objeví „zastávka“ rockerů také u nás, abych na své oblíbence mohl zajít ve své domovině. Protože v roce 1993 se mi to nepovedlo a popravdě mě to ani nenapadlo, že bych jel ve 14 letech na rockovou kapelu do Prahy, abych viděl Bon Jovi naživo. V roce 2001 jsem při oznámení turné psal všem významným pořadatelům u nás. Mé bombardování pokračovalo v roce 2003 i 2005. Odpovědi stále stejné, velký honorář a bojácnost v duchu malé návštěvnosti. Nejzajímavější odpovědí byla ta, že v největší české agentuře Bon Jovi neposlouchají a v podstatě je moc nemají rádi, tak je ani zvát nechtějí. To byla tečka za mým plánem, pomoci mojí propagací kapele ke koncertu v ČR a od té doby jsem jim nepsal. Propagaci kapely Bon Jovi jsem ale zůstal věrný dále, čehož je důsledkem nejen web www.bonjovi.cz, ale i mini web o tomto druhém pražském koncertě.

O to větší radost jsem měl, když po určitých náznacích jsem to viděl černé na bílém. Bon Jovi budou téměř po 20 letech v Praze. Pak už to šlo celkem rychle, ráno 5. 11. 2012 reportáž na ČT24 a ve stejnou dobu email od pořadatele s podrobnostmi. A propagace koncertu mohla začít :-) Ale to už se dostávám pomalu k tomu stěžejnímu v tomto textu. Druhý koncert kapely Bon Jovi se odehrál dne 24. 6. 2013 na stadionu fotbalového klubu Slávia Praha, tedy v Synot Tip Aréně.

Koncert, který byl v rámci turné Because We Can k nové studiové nahrávce What About Now, provázela několik týdnů před koncertem předpověď, že by nemuselo vyjít počasí. O to víc mrzí, že tato předpověď vyšla a celý den byl opravdu promáčený a déšť vytrvalý. Kromě tradiční Bon Jovi show, kterou jsem do té doby zažil 16x, jsem se těšil také na novou stage, která měla mít podobu americké klasiky Buick Electra. Ačkoliv před tímto koncertem jsem byl již toto turné v Berlíně, tam ale nové pódium nemohlo díky umístění koncertu do přírodního amfiteátru být. Dle fotek a videí mělo být nové podium ohromné. A skutečně, stage zaujala snad každého návštěvníka koncertu. Osobně mi tento monument přišel obrovský, zejména z Diamond Circle, odkud jsme koncert sledovali. Zachytit osobní vzpomínku pomocí mobilu mi umožnila až jeho funkce panorama, bez které bych nebyl schopen celou stage ve své velikosti a šířce vůbec zachytit :-)

Samotná stage byla řešena zajímavě. Kapela, v čele s frontmanem na nárazníku, byla před chladičem vozu, který tvořily obrazovky. Ty během koncertu vhodně svítily a blikaly. Nad tím byla rozměrná kapota vozu, která chránila kapelu také proti dešti. Až na samotného Jona, který měl svoji pozici na zmíněném nárazníku a i díky tomu si mohl vychutnat každou kapku deště tak jako publikum. Na každé straně vozu byly ohromné reflektory a kvalitní LCD panely, které dokázaly přenést každý detail ze stage i tomu nejvzdálenějšímu fanouškovi na druhé straně stadionu. To samozřejmě nebylo nic proti tomu, jaká obrazovka byla nad kapotou, na tu už musel vidět úplně každý. Tato část obrazovky byla také využívána na dokreslení iluze automobilu, kdy na ní bylo promítáno čelní sklo vozu. Díky velikosti byla stage stavěna 4 dny zhruba 250 členným personálem. Celkem má kapela 4 stejné stage, které vozí 6 desítek kamiónů, aby to vůbec mezi zastávkami kapely stihli vše postavit a připravit.

To už ale fanoušci neměli možnost zastihnout, protože po otevření bran stadionu v 17 hodin bylo již vše připravené. Před ještě ne zcela naplněným stadionem započala předskakující skupina Support Lesbiens svoji 30 minutovou show. Ačkoliv dle jména se mělo jednat o známou kapelu, opak byl pravdou. Po vyhození kytaristy z kapely (který si stihl zaregistrovat jméno kapely), si musel najít nové muzikanty, kteří pod původním názvem nyní hrají. A tato partička se snažila rozžhavit fanoušky, než přijdou samotní Bon Jovi. Špatné to nicméně nebylo, ale nemám rád předkapely obecně, takže jsem se těšil, až jejich okénko skončí.

Pár minut po 19 hodině už ale byli na scéně ti, na které čekal plný stadión fanoušků. Oficiálně nás bylo něco přes 27 000 se statusem vyprodáno. Stylovým začátkem byla i samotná úvodní píseň That's What The Water Made Me, která pochází z nové desky What About Now a patří dle mého názoru k těm nejlepším kouskům na desce. Vedle této písně našly své místo taky titulní What About Now, v přídavcích I'm With You a také Because We Can, pilotní singl tohoto alba, podle kterého je pojmenováno turné. Ta zněla naprosto skvěle živě a na to, že se jedná o novou píseň, byla sborově zpívána celým publikem. Je vidět, že kapela i po téměř 30 letech své působnosti dokáže napsat pořádnou stadionovou hymnu.

V setlistu, který se svým obsahem můžeme směle zařadit mezi TOP 5 setlistů letošního turné, nesměly chybět ani osvědčené hity. Raise Your Hands, It´s My Life, You Give Love A Bad Name, Bad Medicine či Keep The Faith, to bylo to, nač čekala většina návštěvníků. Skalnější fanoušci se dočkali i raritních skladeb, takže jsme si na koncertu mohli vychutnat písně jako The Radio Saved My Life Tonight, Love´s The Only Rule či z nového alba zmíněné I'm With You.

Překvapením byla také cover Shout, která byla toto turné zahrána v plné délce vůbec poprvé a pražský koncert až doteď je stále osamoceným místem, kde skladba zazněla. Ani ty největší hity nechyběly, takže v přídavcích jsme se dočkali jak písně Wanted Dead Or Alive, tak také hymny Living On A Prayer s akustickým úvodem.

A co nějaká překvapení v přídavcích? Byla tam. A to píseň These Days, která byla připravena mezi možnostmi přídavků, a především závěrečná This Ain´t A Love Song, která v plánu možných přídavků nebyla, a byla dárkem pro pražský koncert. To byla tečka za tímto deštivým koncertem, který trval necelé dvě a půl hodiny. Tedy delší než koncerty americké, ale asi o 15 – 20 minut kratší než koncerty bez deště na stadionech.

Mezi památné momenty se dá také zahrnout obří srdce, které bylo fanoušky z řad čtenářů bonjovi.cz připraveno a domluveno. To samotného Jona nadchlo tak, že okamžitě mával na svého dvorního fotografa Davida Bergmana, aby tento moment zachytil.

Zvukově byl koncert velmi povedený, minimálně z Diamond Circle, a Jonův projev byl naprosto čistý a pěvecky jistý. Bavil přítomné nejen hudbou, ale také svým „nacvičeným“ a uvolněným vystupováním. Zbytek kapely Jona doplňoval nejen čistou hrou na nástroje, ale také vokálními linkami doprovázejícími řadu skladeb.

Kaňkou na koncertě byla ale kromě špatného počasí také nepřítomnost hlavního kytaristy kapely - Richieho Sambory. Ten po první části turné z osobních důvodů vynechává probíhající sňůru. Naštěstí kapela má oporu v náhradníkovi Philu X (Kanaďan, Philip Theofilis Xenidis), který bravurně zaskakuje. Ale o to víc se můžeme těšit na příští turné, kde snad již Richieho Samboru uvidíme naživo. I když to místo s největší pravděpodobností nebude v Praze.

informace o koncertu

Jednalo se o koncert z turné Because We Can propagující novou řadovou desku kapely Bon Jovi What About Now. Koncert se odehrál v Synot Tip Aréně (fotbalový stadion Slávie) v Praze dne 24. 6. 2013. Koncert pořádala NOVA MUSIC ve spolupráci s DOLPHIN Touring a NUCOAST. PR servis zajišťovala VIS-A-VIS PRODUCTION s.r.o. - www.visproduction.cz.

Návštěvnost a tržba koncertu dle Billboard.com "Boxscore - European Tour"

počet diváků / kapacita: 27 386 / 27 386

tržba: 2 873 947 $

Harmonogram pražského koncertu byl následující:

17:00 otevření bran stadionu

18:00 začátek koncertu předkapely Support Lesbiens

18:30 konec koncertu předkapely Support Lesbiens

19:00 začátek koncertu kapely Bon Jovi

22:00 konec koncertu kapely Bon Jovi

Oficální předprodej vstupenek na pražský koncert byl od 8. 11. 2012, tedy více jak 7 měsíců před samotným koncertem. Vstupenky byly rozděleny do několika kategorií, jak pro sezení, tak pro stání. Platilo pravidlo: čím blíže pódia, tím vyšší cena. Vyjímkou byly speciální VIP balíčky obsahující dřívější vstup a bonusové upomínkové předměty (např. tourbook, pláštěnka, VIP kartička, catering, ...). Ceny jednotlivých typů vstupenek byly následující:

Vstupenky k sezení:

1 590 Kč - Bronze

1 890 Kč - Silver

2 190 Kč - Golden

2 990 Kč - Platinum

Vstupenky na stání:

1 290 Kč - běžné stání 2

1 690 Kč - běžné stání 1

2 890 Kč - Golden Circle stání (téměř pod pódiem)

4 890 Kč - Diamond Circle stání (přímo pod pódiem)

Speciální balíčky:

3 990 Kč - Golden Circle stání (téměř pod pódiem) Fast Track (dřívější vstup)

8 990 Kč - Diamond Circle VIP stání (obsahuje mimo jiné lístek pod pódium)

setlist koncertu

01. That's What The Water Made Me
02. You Give Love A Bad Name
03. Raise Your Hands
04. Lost Highway
05. The Radio Saved My Life Tonight
06. It´s My Life
07. Because We Can
08. What About Now
09. We Got It Goin´ On
10. Keep The Faith
11. (You Want To) Make A Memory
12. In These Arms
13. Captain Crash And The Beauty Queen From Mars
14. We Weren´t Born To Follow
15. Who Says You Can´t Go Home?
16. I´ll Sleep When I´m Dead
17. Bad Medicine
18. Shout cover, medley

přídavky:

19. Love´s the Only Rule encore
20. Wanted Dead Or Alive encore
21. I'm With You encore
22. These Days encore
23. Living On A Prayer encore
24. This Ain´t A Love Song encore

Z připraveného setlistu pro pražský koncert byla vynechána píseň Have A Nice Day, neplánovaně byly zahrány skladby I'm With You a This Ain´t A Love Song v přídavcích a v základní části cover píseň Shout, která byla v tomto turné zahrána kompletní pouze v Praze.

Písně, které byly připraveny jako alternativní bonusy v přídavcích:

• Always

• Dry County