Recenze CD Keep The Faith

Jedno z celkově nejkompaktnějších alb jejich historie, vydává skupina Bon Jovi po více jak čtyřleté odmlce a přestání mírných sporů uvnitř kapely. Během ní stihli vydat svá sólová alba Richie a Jon. Album uvádí ve známost videoklip Keep The Faith. V něm fanouškům připravil mírný šok samotný Jon se svou radikální změnou vizáže a to sestřihem nakrátko.

Samotné album pak otvírá píseň I Beleive. Už pomalý nástup skladby odněkud z hlubin dává tušit, že se jedná o nadupanou rockovou pecku. Následuje hitová Keep The Faith s výrazným refrénem a silnou myšlenkou v textu písně. Tato skladba by mohla aspirovat jako závěrečná pro koncertní vystoupení.

Následující I´ll Sleep When I´m Dead dává vzpomenout na staré myšlenky členů kapely ohledně užívání si života naplno. V písní je kytara chytře ponechána v pozadí, takže se jen pomalinku vkrádá do paměti a hůře se tím pádem oposlouchává. Jako čtvrtá je na albu slaďoučká, až možná přehnaně naivní, skladba In These Arms. Píseň má spád, především její rozvláčně chytlavý refrén, rozhodně by mohla být dalším aspirantem na singl.

Bed Of Roses je skvěle provedenou baladou. Ač se jedná o pomalou skladbou, je v ní umně zakomponován výtečný zvuk Richieho kytary, který vyústí v jedno z nejpůsobivějších kytarových sól v historii skupiny. Všechny tyhle písně byly posléze postupně vydány jako singly, což už začíná být u Bon Jovi zvykem. Tedy, že skladby z první poloviny alba mají větší šanci stát se hitem. Nicméně první část desky uzavírá rocková pecka If I Was Your Mother, možná nejtvrdší píseň na albu.

Druhou polovinu alba otvírá úžasná Dry County, nejdelší skladba na téhle desce. V ní dostal větší prostor pro předvedení svého umu kytarista Richie Sambora. Následují dvě méně výrazné, přesto povedené skladby Woman In Love a Fear. Ač je druhá strana znatelně slabší než ta první, přesto se v ní najdou dvě chytlavější záležitosti v podobě skladeb I Want You a Blame It On The Love Of Rock & Roll. Písně odsypávají se stejnou lehkostí jako řada rockových pecek na albu New Jersey.

Předposlední chmurnější Little Bit Of Soul přechází pozvolna náladou v experimentátorskou Save A Prayer. K téhle skladbě není na bookletu uveden text a svou formou tak trochu připomíná pokus o odlišnost, tak jako tomu bylo v skladbě Love For Sale na předchozí desce.

Celkově je deska Keep The Faith důstojným nástupcem veleúspěšného alba New Jersey. Ukazuje Bon Jovi v novém kabátě. Na vyzrálejší zvuk i provedení skladeb má jistě vliv producent Bob Rock. Přesto je z ní cítit energie a nadšení starých Jovíků. Album Keep The Faith se zcela jistě zařadí mezi klenoty v diskografii téhle rockové formace a potěší všechny, nejen skalní, fanoušky.

Jan Veselý