LIVE 2003-06-13, Německo, Mnichov #2

Ahojte všetci fanúšikovia BJ,

trošku s odstupom, ale lepšie to ako nikdy sa pridávam aj ja k tým, ktorí napísali nejakú recenziu alebo opisovali svoje zážitky z koncertov BJ. Ja som mal tú česť sa ísť pozrieť do Mníchova na Olympijský štadion a ešte ako veľký fanúšik futbalu to bol pre mňa naozaj nádherný zážitok.

Patrím k dosť dlhoročným fanúšikom BJ, počúvam ich takmer 16 rokov a je to podľa mňa najlepšia skupina na svete. Lístok som si kúpil ešte začiatkom januára, keď som bol na väčšej dovolenke v Prahe cez TicketPro. Odpočítaval som skoro každý deň kedy bude už piatok 13-teho. Ten čas prišiel a bol to najkrajší deň v mojom živote. Do Mníchova sme dorazili pred obedom a celou cestou veľmi pršalo skoro som si myslel, že aj koncert by mohol byt zrušený :-), ale také niečo sa nestalo. Behom 3 hodín sa nádherne vyčasilo a krásne svietilo slniečko. Ja som chcel ísť na štadión už o piatej, ale kamarátka, ktorá žije v Mníchove mi povedala, že tak skoro tam chodiť nemá význam, že nám stačí ísť o siedmej. Ona bola už pred dvoma rokmi na koncerte BJ tak vedela ako to chodí, no ale pre mňa to bol prvý koncert BJ, tak som chcel vidieť všetko aj pred kapely. Nejako sa mi ju podarilo z domu dostať o šiestej.

Už som bol veľmi nervózny no a na štadión sme dorazili okolo pol siedmej, všade dookola bola nádherná atmosféra ľudia sa zabávali, popíjali. Olympijský štadión je nádherný, je to obrovský kolos a odporúčam sa ísť aspoň naňho pozrieť. Ja sa chystám na jeseň ísť si pozrieť nejaký zápas Bayernu. Tiež to musí byť nádherný zážitok v takom kotly.:-) No, ale asi som trochu odbočil. Keď som vchádzal do areálu zdalo sa mi tam nejako strašne málo ľudí, väčšina ešte len začala prichádzať, asi neboli zvedaví na pred kapelu. Sedel som v sektore S1 oproti tribúne bolo to trochu ďalej, ale oči mám dobré a tak som mal aspoň všetko ako na dlani, s miestom som bol spokojný, asi si budem lístok kupovať stále na tribúnu, človek si mohol občas aj sadnúť, odložiť si veci, najesť sa, niečo si vypiť a ja som tam nešiel preto aby som sa im pozeral do očí, ale preto aby som sa poriadne vybláznil a poviem Vám, po hodine by ste suchého miesta na mne nenašli. Spieval (vrieskal) som stále ešte len Richie brnkol na gitaru a ja som vedel aká ide pesnička. Ale už som trochu predbehol idem pekne po poriadku. Môj názor skupina Live bola celkom dobrá až na to, že mi skoro pukli bubienky v ušiach.

Vypočujem si hocijakú hudbu a aj Live sa mi celkom páčili, presné časy už neviem kedy začali, ale skončili okolo ôsmej a už mohli začať prípravy na príchod skupiny BJ. (Ešte sa chcem pochváliť, čo som mal oblečené: mal som nádhernú riflovú vestu, ktorú mi mamina spravila asi pred 9 rokmi. Je na nej vyšitý nádherný býk akého ma John na pleci, pridávam aj fotku možno ju Dave tiež niekde zverejní, je to fotené telefónom Sony Ericsson T300.) No, ale pokračujem ďalej, v mojom príbehu. Stalo sa tak skoro presne o pol deviatej bol som dosť prekvapený, že začali tak skoro, čakal som, že začnú o deviatej. Ešte sa chcem trochu vrátiť, pokým upravovali aparatúru tak nejaký chalani rozpútali také fantastické mexické vlny, že som si ani nevšimol ako rýchlo ubieha čas. Celý štadión sa zabával mal som pocit ako by mal začať nejaký futbalový zápas nie to koncert. Už teraz bola atmosféra nádherná kotol sa pomaly zaplňoval a môj odhad je, že tam bolo okolo 70,000 ľudí. Na presné poradie pesničiek si už nespomeniem, ale na prvú pesničku ešte diváci, ktorí mali lístky na sedenie ešte sedeli a neviem načo čakali, ja som už chcel skákať a blázniť sa, asi na druhú alebo tretiu pesničku sa ľudia pomaličky začali dvíhať no a ja samozrejme medzi nimi :-) no a poviem Vám od tej chvíle som si už poriadne nesadol celé tri hodiny, iba ak mali prestávku som si sadol napiť sa bolo to nádherné predstavenie hrali všetky väčšie hity, robili nádhernú show. Len chcem napísať, že na môj vkus ako som počul, že BJ robia aj nádherné efekty, tak tu mi to nejako chýbalo a bolo toho len málo asi nemali petardy :-).

Spievali aj 2 pesničky, ak som dobre postrehol od iných spevákov, 1 bola od Davida Bowieho a tá 2 od Bruce Springsteena, to bol nádherný song, ľudia sa vtedy dostali do tranzu a skoro som myslel, že ten štadión aj zvalíme. Neviem už názov tej piesne, ale klip je taký, že tam skoro všetci z kapely Bruceovej spievajú a robia hada stále dookola. Toho hada nadšená skupinka ľudí spravila aj v našom sektore vpredu bolo to nádherné a keď nás John nechal dlho spievať refrén, tak skoro po chvíli zabudol aj spievať. To sa mu stávalo častejšie, bol naozaj občas prekvapený ako mu pomáhame spievať. Naozaj asi tak po dvoch hodinách začal Johnovi odchádzať hlas (môj názor), tak potom sme mu dosť vypomáhali a bolo vidieť, že aj on je spokojný. Niekedy ak ho dali na veľkoplošnú obrazovku a spievali sme my, tak bolo vidieť ako nádherne to prežíva, ako by patril medzi nás, bolo to krásne.

Po 2,5 hodine chlapci prestali hrať a odišli preč. Mali ste počuť tých divákov ako začali vystrájať, všade bola tma, svetlá vypnuté a ak sa zapálili, ľudia pridali na decibeloch a každý si myslel, že BJ sa vracajú, ale nie to sa asi len niekomu páčili naše výkriky, takto sa to stalo asi 10-krát. Bola to paráda, no a potom už prišiel vytúžený prídavok, čistého času hrali asi 3 hodiny a zaspievali asi 30 pesničiek. Nečakal som, že budú hrať až tak dlho, preto som maximálne spokojný. Na záver potom ešte pustili nejaké zábery zo zákulisia BJ a to bolo všetko. Chcem poprosiť tých, ktorým sa môj príbeh zdal byť otravný, nech mi to odpustia a tých, ktorým sa páčil ďakujem a ak by ste sa chceli ešte niečo opýtať môžete na jbj2000@pobox.sk. Ahojte.

Peter