Recenze CD Blaze Of Glory

Blaze Of Glory je soundtrack k filmu Mladé pušky 2 (Young guns II) a je to první sólové album Jona Bon Joviho. Podle tehdejšího prohlášení měl v kariérním životě několik cílů. Nejprve to bylo natočení autorského CD, po té vystoupení před stotisícovým davem na Giant Stadion v rodném New Jersey. Nakonec tu bylo jeho tajné přání udělat vlastní album.

Po albu New Jersey přišla pro kapelu menší krize a dočasný rozpad bandu. Jon pobýval v Los Angeles a hledal nedostávající se inspiraci. Pak ho ale oslovil producent a herec Emilio Estevéz. Chtěl použít do westernového filmu píseň Wanted, dead or alive, ale Jon mu slíbil, že natočí stejně dobrou a možná i lepší píseň.

Demo k singlu Blaze of Glory nemělo chybu a naprosto vystihlo celý příběh mladého pistolníka Billyho Kidda a jeho bandy a Plameny slávy se staly titulní písní tohoto kasovního trháku v hlavních rolích s E.Estevézem (William "Kidd" Bonny), Kiefferem Sutherlandem(Gordon "Doc" Scurlock), Christianem Slaterem(Dave Rudabaugh) a Lou Diamondem Philipsem(Chavez). Jon však nezůstal pouze u jedné dokonalé písně a napsal celé dokonalé album a jeho tajný sen se uskutečnil.

První písní je Billy Get Your Guns (Billy běž si pro kolty). Energická píseň s chytlavou kytarou a typickým barovým piánem divokého západu. Potom přichází Miracle (Zázrak). Píseň plná emocí s kostelním chorálem a přenádherným textem. Největším hitem na desce je Blaze of Glory (Plameny slávy), píseň zpívaná mladým pistolníkem a rebelem o životě psance, která byla nominovaná i na Oscara pro rok 1990.

Blood Money (krvavé peníze) jsou výpovědí Billyho o šerifovi Paty Garethovi, který kdysi býval jeho přítel, ale své přátelství prodal. Poslední písní na první polovině desky je balada Santa Fe o posledním zůčtování ve světě, který dobré mění ve zlo. Justice In The Barrel (Spravedlnost v hlavni) s indiánským intrem a dokonalými kytarovými sóly je typickým songem o tom, že spravedlnost in wild west je v rychlejší pušce.

Píseň Never Say Day (Nevzdávej se) je rychlou písní o přežití silnějšího s mnoha Jonovými dvojhlasy. You Really Got Me Now (Opravdu si mě teď dostal) je píseň nahraná mono za doprovodu akustické kytary a klasického piána. Možná i trochu pokusná píseň již typická pro poslední desky Bon Jovi. Pak přichází velmi srdcová záležitost Bang A Drum (Popros). Píseň o nesmrtelné víře v životě smrtelníka a o důležitosti prosby a modlitby. Téměř kostelní píseň s doprovodnými vokály gospel choiru zpívajícího Hallelujah a Amen bych si dokázal představit, jak hraje u papeže ve Vatikánu. Poslední písní je truchlivá Dyin´ Ain´t Much of a Livin´ (Umírání není život) o prokletí psance, který hájí spravedlnost a musí stále utíkat nebo zemřít.

Na album byl zařazen i úryvek hudby z pera Alana Silvestriho. Orchestr tedy písní Guano City uzavírá toto unikátní dílo Jona Bon Joviho.

Matyáš Brych