LIVE 2001-06-29, Rakousko, Vídeň #2

Cestoval jsem do Vidne vlakem a moji vyhodou je, ze vlak mam zdarma a jeste navic mam ve Vidni pribuzne, u kterych jsem mohl prespat. Mel jsem listek k sezeni, takze trochu dal od podia, ale musim rict, ze meli moc pekne podium, hezky osvetleny a tri promitaci platna.Dve do stran a jedno uprostred presne nad nastroji kapely. To bylo dost velke. To podium bylo taky dost vysoke a jeho spicka dokonce prevysovala strechu stadionu! Na tom atletickem stadione se mohl sejit odhadem 40 tis. lidi.

Jako predkapelu jsem videl svycarskou rockovou skupinu Gothard, ktera slozenim i hudbou byla dost podobna BJ. Po nich nasledovala asi 20 - 30 pauza, pri ktere se pripravilo podium,ohnostroje,zvuk i svetla pro to hlavni - pro BJ!!

Potom zhasla svetla stadionu a dokonala show mohla zacit. clenove kapely prijeli na podium jakoby vytahem, ktery byl videt prave na platnu jak prijizdi. Kdyz vytah prijel, Jon, Tico, David, Hugh i Ritchie se rozesli ke svym nastroju. Pri tom vsem hrala potichu hudba cha-chy ze zacatku skladby "One Wild Night", ktera je nahrana na zacatku teto skladby i na jejich albu Crush. Jakmile vsichni dosli na sva mista, zacali hrat prave pisnicku "One Wild Night". Po ni ihned nasledovala pisen "Raise Your Hands". V tu chvili jsem malinko zavidel lidem, kteri stali dole na trave,protoze tam uz skakali, tleskali a zpivali, kdezto lidi,kteri sedeli na tribune, jen sedeli a koukali. Avsak hned treti pisnicka a megahit "You Give Love A Bad Name" zvedla cely stadión. Samozrejme u tyhle pisnicky nemohlo na konci chybet, to ze JBJ nechal cely refren zazpivat lidi bez hudby.

Potom nasledovala pisnicka "In These Arms", ktera zase posadila lidi na sedackach si sednout.Behem teto pisnicky se setmelo a nasledovala balada "Always", ktera samozrejme nenechala nikoho chladnym a pekne bylo videt tech tisice svetelek ze zapalovacu. Dalsi pisen,ktera zvedla uplne cely stadion, ktery od te doby si uz nesedl byla "It´s My Life". Ani jsem netusil jaky obrovsky uspech tahle skladba ma.Bylo to poznat na vsech tech lidickach.Dale hrali skladby jako "I Got The Girl"(s videem), "Blaze of Glory"(video), "Older","Born To My Baby", "Wild In The Street", "Captain Crash & Beuty Queen..." a zaverecna trojka rock and rollu "Lay Your Hands On Me" (tady poprve vylitnul ohnostroj), "Sleep When I´m Dead", a klasika "Bad Medecine". (podruhe ohnostroj)

Potom samozrejme prislo na radu nastavovani. Bylo to hned trikrat. Pri prvnim hrali "Someday I´ll Be Saturday Night"(video), ktera se mi moc moc libila, "Say Its´n So"(video), "Keep The Faith". Pri druhem nastavovani "Wanted Dead Or Alive",pri ktere zpivali prvni sloku a refren pouze lidi za doprovodu kytary Sambory! a "Living On Prayer". vsechny pisnicky byly trochu delsi nez je zname z nahravek alb. A konecne treti nastavovani, pri ktere hrali pisnicky, z kteryma vsude na ostanich koncertech letos koncili "Tequlla" a "Twist And Shout",ktere byly exhibici tance Jona Bon Joviho:-). (treti mohutny ohnostroj).

Musim rict, ze to bylo opravdu nadherny koncert s vynikajici atmosferou, ktery trval priblizne 2:15 hod., a ze spokojenost byla jak mezi lidma, tak i kapelou BJ. A pokud nekdy budou opet zase koncertovat v Evrope, moc rad bych na ne jel znovu, je to fakt skvely zazitek!

Petr Kašpar