LIVE 2001-06-30, Německo, Mnichov

Když jsem se dozvěděl, že pojedu s mámou a tetou na koncert Bon Jovi, nemohl jsem tomu uvěřit. 30 června jsme s mámou vyrazili přes hranice, ještě jsme se museli stavět pro tetu, která právě bydlí v Německu, a potom sme už co nejrychleji vyrazili. Cesta do Mnichova trvala asi 3. hodiny, když jsme dorazili před Olympijský stadion, bylo všude mnoho aut a autobusů a tak jsme museli zaparkovat v takovém tom podzemním parkovišti. Konečně jsme stáli před vchodem kde nás čekala kontrola, jestli u sebe nemáme nějaké nepovolené předměty, prošli jsme v pohodě, po vstupu byly všude krámky s plakáty, věcmi na sebe, pohledy,..., které se týkali Bon Jovi. Když jsem uviděl obrovský Olympijský stadion, nemoch jsem uvěřit, že tu za chvíli bude skoro 70. 000 lidí. Jako dominanta podia byla obrovská replika největší věže New Yorku - Empire state building.

Byli jsme na sezení a tak jsme se posadili a čekali na první předkapelu. Ta vyšla někdy po 18 hodině a jmenovala se Gotthart, byla to hodně dobrá rocková kapela, hodně připomínala Bon Jovi z 80. let. Asi o hodinu déle vystoupila mladá kapela Stereophoniks, která hrála takový ten kytarový popový styl.

Blížila se půl desátá, stadion už byl úplně zaplněn, tedy více než 70. 000 lidí, což dodalo stadionu velkou barevnost, najednou se zaply obrazovky, v nichž byly hlavní postavy, jak jedou v jakémsi výtahu, jak se upravují, což mi logicky došlo, že se BJ blíží, najednou se na obrazovce výtah zastavil a otevřel, BJ vnikli na podium a stadion se rozeřval, k tomu ještě hrálo intro k skladbě One Wild Night a tu hned co byli připraveni spustili, po ní následovala Raise your hands a po ní velký hit You give love a bad name a další vypalovačka Born to be my baby, při těchto skladbách předváděl Jon neuvěřitelného baviče a snažil se fandy zaujmout a to se mu povedlo! Další skladba byla asi nejznámější balada Bj Always, při refrénu nešlo Jona přes mikrofon vůbec slyšet, protože zpíval úplně celý stadion strašně nahlas. Potom následovaly typické skladby BJ: In these Arms, Livin´on a prayer, It´s my life, I got the Girl a Just older, co nejrychleji se šli členové kapely převlíc aby spustili další část koncertu, zahájili jí skladbou Wild in the streets, po ní i Blaze of glory (na obrazovkách se dokonce objevil klip ke skladbě) a další vypalovačky. I´ LL Sleep when i´m dead, Bad Medicine, Twist and Shout, Lay your hands on me, Keep the faith a na závěr druhé části Somedy I´ LL Be saturday night.

Po ní kapela hned odešla do zákulisí. Při třetí části měl na sobě Jon takový bílý oblek a hodně připomínal Elvise Presleyho a překvapivě zahráli známou baladu z desky These days: Something to beleive in, při níž začalo strašně pršet, mezi poslední skladbou byla Wanted dead or alive, BJ se rozloučili a odešli z podia, byl to můj nejlepší den v životě a doufám, že se na Bj ještě někdy dostanu!!!!!!!!!!!!!!!

Petr Nikodém