Kniha Bon Jovi (3.10.2017)

Tak jsme se jako fanouškové konečně dočkali a na pulty knihkupectví dorazila první kniha v češtině o historii kapely Bon Jovi. Knihu jsem v nedávné době dočetl a připravil jsem pár řádků níže, které by mohly navnadit každého fanouška, který se zakoupením knihy doposud váhá. Pojďme si tedy v následujících řádcích nastínit, o čem kniha je.

Samotná kniha obsahuje vedle bohaté fotogalerie, kterou je proložena celá kniha, taktéž spoustu textových informací. Hlavní příběhová linka v knize (texty na bílém pozadí) je prokládána vsunutými texty (strany na černém pozadí), které dokreslují hlavní linku příběhu o jednotlivé detaily, kterými jsou například profily lidí, kteří v kariéře kapely hráli svoji roli. Také dále samotnými informacemi o jednotlivých členech tohoto hudebního uskupení.

Čtenáři naleznou v knize odpovědi, kdo učil hrát Jona na kytaru, kdy změnil své umělecké jméno, kdo byl jeho vzorem v době jeho první kapely atd. Ale samozřejmě v knize naleznete i informace o prvních koncertech a vystoupeních Jona před založením kapely. Nejsou vynechány ani informace o Jonově působení v nahrávacím studiu Powerstation, kde potkal umělce jako Micka Jaggera, Davida Bowieho a další.

Příběh nás tedy vede skrze život Jona Bon Joviho a ostatních členů kapely se zastávkami po jednotlivých albech, kdy se dozvíme, že již od počátku Jon toužil být rockovou hvězdou a dělal vše pro to, aby se jí stal. K dočtení v knize jsou i informace, jak se do kapely přidal David Bryan, Tico Torres, Richie Sambora i Alec John Such. Včetně medailonků těchto osob a informací o jejich sólových počinech. Když už jsme u desek, tak je okomentována historie každé z řadových desek nebo kompilací. Tudíž každý fanoušek se dočte, jak které album vznikalo či jaké písně zabodovaly v žebříčcích hitparád.

Kniha jde i po dalších podrobnostech kolem kapely, tudíž nechybí informace o smlouvě mezi kapelou a vydavatelstvím, tvorbě videoklipů či o spolupráci s jinými hudebníky jako například Desmond Child. Zastávka v knize je věnována i charitativním aktivitám jednotlivých členů kapely.

Výhodou knihy je, že mapuje historii až po současnost, ačkoliv anglický originál vznikl v roce 2016. Na konci knihy jsou totiž odkazy i na blížící se projekty (deska This House Is Not For Sale (vyšla ke konci roku 2016) či sólová deska Richieho Sambory – Rise (ta vyšla na konci září 2017)).

Osobně mě vydání této knihy, jako fanouška kapely, velice potěšilo a jsem rád, že ji mám ve své knihovně. Takto ucelený a pěkně zabalený pohled na kapelu je přesně to, co fanouškům v ČR a SR dodnes chybělo. Tudíž knihu doporučuji a děkuji vydavatelství, že do překladu šlo a knihu pro nás přeložilo a vydalo. Kniha je k dostání v knihkupectví Dobrovský.