LIVE 2003-05-25, Německo, Erfurt #1

Tak se mi zase po 2 letech podařilo dostat na koncert Bon Jovi (podruhé v mém životě) a musím říct, že ti co měli tu možnost jet a nevyužili jí udělali největší chybu svého života! Naopak velici lituju ty, co jet chtěli, ale z nějakého důvodu jim to nevyšlo. Každopádně doufám, že příští turné jedete všichni!!!

Tentokrát jsem využila služeb agentury OZZY A POTKAN, která pořádala na tento koncert zájezd. Odjíždělo se autobusem z Plzně kolem 10. hodiny ráno. Sešlo se tu celkem dost lidí - asi 30. Na to jak se ze začátku nikdo nehlásil to bylo celkem slušný číslo. :o) Poznala jsem se osobně s několika fanoušky, s kterými se znám přes internet. Byla to opravdu velice zajímavá zkušenost a jsem ráda, že jsem měla tu čest. :o) Cesta do Erfurtu trvala kolem 6 hodin, takže jsme dojeli něco po 16.hodině. Trošku jsme se projeli po městě ve snaze najít příslušný stadion a asi 3x jsme se ocitli mimo Erfurt a museli jsme se vracet, ale nakonec jsme stadion přece jen úspěšně našli, ale objevil se nový problém - kde zaparkovat. No nakonec jsme to vyřešili tak, že jsme si vystoupili před stadionem a řidič jel s autobusem zaparkovat někam dál, protože u stadionu jsme neměli šanci. Všude kolem stadionu už bylo plno lidí dychtících se dostat dovnitř a co nejrychleji zaujmout nejvýhodnější místo. Nebudu tady popisovat úmorné čekání před stadionem, každý kdo někdy byl na nějakém koncertě BJ to zná a kdo nebyl, tak ten si to stejně musí zažít sám, aby věděl o čem je řeč. No ale oddaný fanoušek je schopen vydržet téměř cokoliv. :o) Každopádně jsem se dovnitř nakonec dostala a protože letos jsem byla o něco chytřejší a přihlásila jsem se do oficiálního fanclubu moje zápěstí "zdobila" zelenobílá páska, která má tu moc dostat vás co nejblíž podiu do prostoru vyhrazeného pouze pro členy fc a jiné VIP. Opravdu dobrá investice. :o)

Ještě než vůbec začla hrát předkapela jsem se pomalu propracovala asi do 8. řady přímo naproti Richiemu (ten tam teda tou dobou ještě samozřejmě nebyl). Přede mnou byly převážně o hlavu menší holky, takže výhled byl skvělej. Podium bylo obrovské! Vzadu byla velká černá stěna s mnoha světly, uprostřed byla mega obrazovka, která se skládala z několika částí, které se během koncertu podle potřeby různě rozmísťovaly po stěně a zase spojovaly v jednu velkou obrazovku. Ať už na jednotlivých částech nebo na spojené obrazovce se objevovaly detailní záběry z jeviště, z klipů, z publika a i nějaké další velmi působivé záběry dělané přímo jen pro show.

Nevím kolik bylo přesně hodin když přišla na podium předkapela LIVE. Ani nevím jak dalece je v Německu známá, ale u nás ji skoro nikdo nezná a tak nikdo moc nevěděl co od nich čekat. Já osobně jsem od nich slyšela jen 1 song a část jiného v jednom pořadu o BJ, v kterém se moderátorka členů BJ ptala, které novější rockové kapely se jim líbí a oni mimojiné jmenovali i LIVE. (Při každém jmenovaném názvu se objevila asi 10-ti sekundová ukázka klipu té příslušné kapely.) Mně se jejich vystoupení líbilo (i když bylo poznat, že s jejich zvukem si někdo trošku pohrál), ale se mnou je ta potíž, že mně se líbí téměř každá rocková/metalová kapela (pokud to teda opravdu není nějaká špatně hrající banda kreténů), která hraje naživo před nějakou mou oblíbenou kapelou zvlášť když jde o Bon Jovi! Myslím si, že byli celkem v pohodě. A zpěvák prokázal i kapku humoru (a nějaké čarodějnické sklony?) při odhánění deště, který měl v úmyslu se asi v půlce vystoupení spustit. (Nakonec si to naštěstí rozmyslel. I přes pozdější Jonovo provokování.) Údělem předkapel je odehrát si svých pár písniček, neočekávat žádné velké nadšené reakce a rychle vyklidit pole pro hvězdy večera. Možná na to mám trošku jiný názor než většina lidí, ale nevidím důvod proč si vystoupení předkapel dostatečně neužít. Vždyť je to vlastně 1 show navíc! Proč si za své těžce vydělané peníze neužít něco "zdarma"? 2 (a víc podle počtu předskokanů) koncerty za cenu jednoho! No nekupte to! ;o) Většina lidí má ještě pořád tendence předskokany vypískávat ať už hrají dobře nebo ne. No ale to jsem se zase dostala někam jinam...vraťme se k tématu. :o) LIVE tedy "vyklidili pole" kolem 8. hodiny večer. Jen se ztratili z dohledu naběhlo na podium asi 20 chlapíků a začlo tryskovou rychlostí chystat scénu pro BJ. Šlo jim to celkem od ruky a tak něco kolem půl 9 bylo vše dokonale ready. :o)

Fanoušci začínali být čím dál tím více nervóznější. Po chvíli se dole pod podiem objevili povědomé nohy a jiné části těl a to už fanoušci v předních řadách (ti co je zahlédli) nadšeně pískali, tleskali, křičeli atd., takže i ostatním už bylo jasný, že se blíží ta dlouho očekávaná chvíle. BJ na sebe nenechali dlouho čekat a během okamžiku se objevili na scéně. Byli samozřejmě náležitě přivítáni a hned spustili BOUNCE. Od první chvíle bylo jasné, že koncert bude stát za to. Všichni měli zjevně skvělou náladu a okamžitě všechny fanoušky dostali do varu. Mně se zatím podařilo (ani nevím jak) dostat se zase o něco blíž - postupně až do 5. řady, takže témeř stačilo natáhnout ruku (mít ji jak Saxana nebyl by problém :o) ) a dotknout se Richieho. :o) Ze všech vyzařovala taková energie, že okamžitě nabili všechny na celém stadionu a každý hned zapoměl, že je na nohou už od brzkého rána (někteří dokonce už od předešlého dne!) a že ještě před chvílí byl unavenej.

Jeli jednu pecku za druhou. Po BOUNCE přišlo na řadu klasické YOU GIVE LOVE A BAD NAME, WILD IN THE STREETS a LIVIN´ ON A PRAYER, povedené EVERYDAY, mé oblíbené RUNAWAY a nemohlo chybět ani KEEP THE FAITH. Potom se Richie objevil s dvoukrkou kytarou a svým úžasným kloboučkem :o) a spolu s Jonem se pustili do hymny WANTED DEAD OR ALIVE. Po té se na řadu dostala IN THESE ARMS, velký hit minulého alba IT´S MY LIFE, SOMEDAY I´LL BE SATURDAY NIGHT, JUST OLDER a singlová MISUNDERSTOOD. Každý song byl nadšeně přivítán bouřlivým jásotem a fanoušci by byli schopno odezpívat celé sami. Jon ale moc rád zpívá a tak mu všichni svým hlasem alespoň vehementně pomáhali a občas nás nechal si odzpívat refrén nebo nějakou tu sloku. :o) Jon neustále předváděl svůj vypracovaný zadek a kdykoliv s ním jen trošku zavrtěl fanynky se mohly zbláznit (zajímalo by mě kolik jich vždycky omdlelo ;o) ). Ovšem i jeho taneční kreace stály za to! No však ho znáte, ne? :o) Jeho mimické svaly ovšem taky dostaly zabrat! :o) Je to prostě dokonalý "šouman" každým coulem!

Tico byl za svýma bicíma trošku hůř vidět, jen mu vykukovala hlava v čepičce. A ještě byl za plexisklem. (Těžko říct proč.) Hugh se pořád usmíval tím svým "Hughovým" způsobem a Dave? Ten se choval jako Dave. :o) Richie si zase neodpustil ty svoje "ksichtečky" a "škleby" při kytarových sólech (on by bez toho snad ani neuměl hrát! :o) ) a všichni se pořád usmívali... Paráda! Během některých songů se na podiu po stranách objevovali fanoušci, kteří už se asi nikdy nebudou umývat, protože si s něma Jon a Richie podali ruce. :o)

Mým osobním vyvrcholením koncertu bylo když Jon uvedl Richieho, který zazpíval I´LL BE THERE FOR YOU. Richie coby zpěvák odvedl dokonalou práci a hned na pomyslném žebříčku mých oblíbenců vyšplhal již z nejvyšší příčky na ještě vyšší ;o) Až do kosmické výšky :o) Mimochodem právě když zpíval Richie, objevil se na jedné části té velké obrazovky krásný záběr měsíce s okolo letícími hvězdičkami. Potom spustili již zase s Jonem jeho BLAZE OF GLORY. Při HOOK ME UP běžel na obrazovkách zajímavý "film" o nějakým klukovi ve válce jak se pořád snaží se s někým spojit, následovalo BORN TO BE MY BABY, příznačně se hodící I´LL SLEEP WHEN I´M DEAD a jako "poslední" byla starší RAISE YOUR HANDS při níž snad nezůstala ani jedna ruka v klidu!

Potom se BJ rozloučili a odešli z podia do zákulisí. To ovšem fanoušci nenechali jen tak a vynutili si velký přídavek, takže "klukům" nezbylo nic jiného než se zase hezky vrátit a rozjeli se s HEROES od Davida Bowieho. Připadalo mně, že moc lidí neví o co jde (a i já se musím přiznat, že jsem v první chvíli nevěděla čí je to song), ale většina to znala a někteří si vzpoměli i na slova. Při TWIST & SHOUT se jak BJ tak fanoušci zase pořádně vyřádili. Následovala UNDIVIDED, při které bylo možné vidět velké množství amerických (jak jinak) vlajek. Na obrazovkách bylo možné sledovat smutné záběry událostí z 11. září (myslím, že nemusím nic víc dodávat) a také na černém pozadí v několika řádcích projížděla jména (zřejmě) obětí. Po konci Jon vážným hlasem poděkoval a za chvíli se rozjela CAPTAIN CRASH AND BEAUTY QUEEN FROM MARS, BAD MEDICINE a opravdu už úplně závěrečná SHOUT. Po ní se BJ klasicky rozloučili tím, že udělali vepředu řadu, vzali se za ruku a uklonili se.

Když už definitivně opustili jeviště na velké obrazovce jsme ještě měli možnost shlédnout velmi kratičký "filmeček" asi tak 3 nebo 4 pohledů na každého člena. Opravdu zábavné. (např. Jon s koblihama ma očích atd.) Co dodat? Jsem moc ráda, že jsem mohla jet a být u toho všeho a v žádném případě nelituji peněz, které na to padly! (A že jich nebylo málo!) Opravdu to stálo za to! Ještě dalších 14 dní jsem chodila s přiblblým, blaženým úsměvem jako idiot. :o) Jediná věc co mě trošku kazila radost byla chřipka, která mě zlobila asi od středy před koncertem, ale ani ta mě nemohla zastavit! :o) BON JOVI FOREVER!

Saša